Leveringsvoorwaarden
Leveringsvoorwaarden
Als u via onze webwinkel uw bestelling plaatst, zal deze altijd op een juiste manier verwerkt en vervolgens geleverd worden. Hieraan zitten bepaalde voorwaarden verbonden welke u hieronder terug kunt vinden.
Het traject van uw bestelling via onze webwinkel
- Plaats de gewenste producten in uw winkelwagen en klik op ‘Afrekenen’;
- Vul uw gegevens in;
- Kies de gewenste betaalmethode en klik op ‘Afrekenen’;
- U ontvangt de bevestiging van uw bestelling (en indien van toepassing uw iDeal betaling) op de mail;
- Indien u kiest voor 50% aanbetaling, dient u eerst de aanbetaling te doen via de aanbetalingsfactuur die u binnen één werkdag na uw bestelling per mail ontvangt. U kunt deze per iDeal voldoen met behulp van de link in de e-mail;
- Na (aan)betaling is uw order bevestigd en wordt deze in gang gezet;
- U wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de leverdatum en -tijd;
- Uw order wordt op de afgesproken datum geleverd.
Leveringsvoorwaarden
Als u een bestelling plaatst wordt u, nadat u de (aan)betaling heeft gedaan, per e-mail op de hoogte gesteld van de leverdatum en het tijdvak waarin wij langskomen. U ontvangt deze mail binnen vijf werkdagen. In de e-mail vindt u ook een link om deze datum te annuleren. Hiervan kunt u gebruik maken als u uw bestelling later wilt laten bezorgen. Let op, u kunt uw order niet eerder in laten plannen, wij plannen uw order in op de eerst mogelijke datum.
Indien u de bestelling laat monteren wordt de montagedatum ruim van tevoren aan u voorgesteld. Indien u akkoord bent, leggen wij deze datum definitief vast.
De bezorging van uw bestelling vindt plaats op de afgesproken dag en tijd. Een specifiekere tijd kunnen wij helaas niet noemen in verband met weer en verkeer.
Indien wij de bestelling niet op de afgesproken datum/tijd kunnen leveren of monteren, dan is hier geen coulanceregeling op van toepassing. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om een nieuwe lever- of montagedatum af te spreken. Wij adviseren dan ook geen monteurs in te huren op de dag of de dag na levering. Bij een bestelling met montage adviseren wij om geen andere werkzaamheden of afspraken binnen enkele dagen na de afgesproken datum in te plannen.
De levering geschiedt tot de eerste drempel. Indien u in overeenstemming met de bezorgers hiervan afwijkt, draagt u het risico. Hiervan uitgezonderd is in het geval wanneer ernstige nalatigheid of opzet aantoonbaar is.
Ons levergebied beslaat Nederland, België en tot 200 kilometer hemelsbreed over de Duitse grens gezien vanaf ons magazijn in Tegelen. Uitgezonderd hiervan zijn de Waddeneilanden.
Indien u een onderdeel beschadigd heeft, bestel dan het vervangende losse onderdeel via info@vitraluxe.nl Geef via een e-mail door welke onderdelen u wilt bestellen en of u deze zelf wilt afhalen of wilt laten bezorgen. Wij zullen hiervoor een bestelling aanmaken. Indien u ondersteuning nodig heeft bij het bepalen van welke onderdelen u nodig heeft, dan kunt u ook eerst een vraag mailen naar info@vitraluxe.nl
Wanneer u zelf een bestelling komt ophalen of omruilen op onze vestiging dan staat hier geen compensatie tegenover. De producten worden buiten klaargezet om in te laden. Het inladen dient u zelf te verzorgen. Wij adviseren dan ook dat u bij zwaardere producten met twee personen bent. Het ophalen van bestellingen is alleen mogelijk bij ons magazijn in Tegelen.
Bij aflevering van uw bestelling dient er een bevoegd persoon aanwezig te zijn die de aflever bon zal tekenen. Het tekenen hiervan is enkel voor de ontvangst. Dit geeft geen verdere verplichtingen of garantie aan deze persoon. De persoon die de aflever bon ondertekent, is wel verantwoordelijk voor de controle van de producten.
Indien u niet aanwezig bent, wordt de bestelling door onze bezorgers meegenomen, mits hier andere afspraken over zijn gemaakt. De levering wordt hierna opnieuw ingepland voor levering. Vanwege de aard van onze producten bieden wij de producten niet aan bij uw buren.
Controleer voordat u een product verwerkt of deze vrij is van defecten. Indien u een defect constateert en dit onderdeel door Vitraluxe zo is geleverd: verwerk het product dan niet. Maak foto’s van het betreffende product en stuur deze naar info@vitraluxe.nl (refereer bij onderwerp: klacht). Wij zullen zo snel mogelijk een passende oplossing bieden. Indien u ondanks deze instructie alsnog een product met een beschadiging of defect verwerkt, dan kunnen wij deze niet meer omruilen waardoor wij hiervoor geen oplossing kan bieden.
Beschadigingen glasplaten binnen 48 uur melden
Voor glazen dak- en deurplaten gelden, naast de in de vorige alinea’s genoemde afspraken, enkele andere voorwaarden om aanspraak te kunnen maken op de garantie.
Indien u het defect pas constateert nadat de bezorger al weg is, dient u deze tevens binnen 48 uur per e-mail te melden. Monteer het product niet. Indien u alsnog de glasplaat met een beschadiging of defect monteert, dan kunnen wij hier geen omruiling meer voor aanbieden. Ook heeft u geen aanspraak op een coulanceregeling.
Indien u een bestelling heeft geplaatst, terwijl u buiten het levergebied van Vitraluxe woonachtig bent dan kunt u uw bestelling afhalen of deze laten leveren op een ander adres dat wel binnen ons levergebied valt.
Bij sneeuw of vorst dient u de parkeerplaats en/of inrit ijs- en sneeuwvrij te maken in verband met de veiligheid van onze bezorgers.
U bent verantwoordelijk voor het verzorgen van een geschikte plek om de producten neer te leggen/zetten. Dit betekent dat de plek vrij moet zijn van obstructies en dat er voldoende ruimte is om de producten neer te zetten.
Bij de levering van glazen dakplaten, glazen schuifdeuren of andere producten waar glas in verwerkt is, dient u voor een bok of bijvoorbeeld houten latten te zorgen waar het glas op geplaatst kan worden door de bezorgers. Indien u niet zorgt voor een geschikte plek, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen die hier het gevolg van zijn.
Glasplaten mogen niet liggend getild of opgeslagen worden. Dit om puntbelasting te voorkomen waarbij het glas kan springen. Gebruik glasdragers met een minimale draagkracht van 75 kilogram per zuiger om het glas gemakkelijk te verplaatsen met de minste kans op schade.
Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering. Stormschade zoals bijvoorbeeld het vallen van een baksteen op een product valt buiten de garantie. Indien de bestelling niet door Vitraluxe is geplaatst, dan dient u de herstelwerkzaamheden door de partij te laten verzorgen die uw bestelling heeft gemonteerd. Vitraluxe voert herstelwerkzaamheden enkel uit op bestellingen die zijn gemonteerd door Vitraluxe. De benodigde onderdelen voor de herstelwerkzaamheden (zoals schroeven, dakplaten, staanders etc.) kunt u los bestellen via mail naar info@vitraluxe.nl.
Geef door welke onderdelen u graag wilt bestellen en of u deze wilt afhalen of wilt laten bezorgen. Wij zullen hier dan een bestelling voor aanmaken. Indien wij de herstelwerkzaamheden uitvoeren, zullen de monteurs de bestelde producten op de dag van de werkzaamheden meenemen. Worden de herstelwerkzaamheden niet door ons uitgevoerd, dan kunt u de producten zelf afhalen, of laten leveren.
Indien u de montage van uw bestelling zelf verzorgt, houd er dan rekening mee dat bepaalde onderdelen zwaar kunnen zijn. Zorg bijvoorbeeld voor voldoende mankracht om een zware goot op te tillen en eventueel een glaslift om glazen platen op te tillen.
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen? Neem dan gerust per e-mail contact met ons op. Stuur uw e-mail naar info@vitraluxe.nl.